HYDE PARK

Twoja wypowiedź:
   
  :-) :-( :-D ;-) :-o 8-) :-? :-p :-| :-[ :-]
 
 autor: *
 email:
 kod:
 przepisz kod: *
Piotr Wysocki
2012-05-10 02:01
I tu się zgadzamy w 100%
moreniak
2012-05-09 23:14
Do 2010 roku w Gdańsku działało 10 rad osiedli. I miały Statuty zatwierdzone przez Radę Gminy. Można było je przeanalizować. Nieprawdaż?
"jeżeli działaniem Rady interesuje się jedna osoba" to świadczy o tym że Rada nie jest nikomu potrzebna może li tylko Radym. Nie należy mieszkańcow "uszczęśliwiać na siłę"
Piotr Wysocki
2012-05-09 20:57
Proszę sprawdzić kiedy Statut został uchwalony (jeżeli Pan nie wie gdzie sprawdzić chętnie pomogę) - wcześniej go nie było bo nie było Rady, a potem wygłaszać osądy. Szczególnie w pospolity sposób.
Dalej uważam, że Rada jest potrzebna, ale ona ma być reprezentantem mieszkańców (Ich głosem) a nie kolejnym stopniem administrowania (do którego zresztą Rada nie ma uprawnień - co można sprawdzić w Sttucie).
Co to jest za głos natomiast, jeżeli działaniem Rady interesuje się jedna osoba, która przyszła na spotkanie i jeden recenzent w postaci Pana osoby... Staram się w ten sposób zachęcić mieszkańców do aktywniejszego uczestnictwa, bo w pewnym momencie może się okazać, że to co wydaje się dobre dla Dzielnicy Radnym może spotkać się z dezaprobatą. Jeżeli to będzie tylko jedna osoba - to można to przeboleć i pominąć milczeniem. Jeżeli natomiast okaże się, że większa część mieszkańców się sprzeciwi to będzie źle. Chętnie przedstawie Panu reakcję mieszkańców na zabudowę miejsc postojowych przy Zabłockiego i późniejszą kontr-reakcję mieszkańców z sąsiednich bloków, gdzie na początku zainteresowanie było żadne... Dalej zapraszam na spotkanie w Radzie...
moreniak
2012-05-08 16:57
To kandydaci deklarowali abysmy ich wybrali bo: "Rada jest potrzebna i będzie w stanie załatwiać wiele praktycznych problemów mieszkańców dzielnicy."
Ja pytałem co byliście w stanie zalatwić.
I nie będe wysłuchiwal apeli :Pomożecie?
Ja nie kandywowałem, ja wybierałem i chcę się przekonać czy dobrze wybrałem. Jeżeli to Was przerosło to niestety trzeba złożyć mandat.
PS Statut Rady był znany wcześniej a więc "Widziały .... co brały"
Piotr Wysocki
2012-05-08 07:44
Szanowny Panie "Moreniak"

Widzę, że jest Pan zwolennikiem raczej nadzorowania pracy innych niż w niej uczestniczeniu. Pragnę Pana poinformować, iż Rada Dzielnicy (co dał nam do zrozumienia bardzo wyraźnie Pan Prezydent Paweł Adamowicz) nie jest organem zarządzającym majątkiem miasta Gdańska a jedynie pośredniczącym w przekazywaniu opinii społecznej do Zarządu Miasta (specjalnie nie używam formy opiniotwórczym - bo takim w rozumieniu waładz też nie jest). Rada Dzielnicy w miarę możliwości kontaktuje się z Radnymi Miasta i Urzędnikami próbując dla Naszej Dzielnicy uzyskać ile się da. Problem polega na tym, że Rada nie jest traktowana jako partner, a bardziej jako zło konieczne (takie jest moje osobiste odczucie). Bardzo Pana proszę o rzut oka na Statut Rady Dzielnicy - uchwalony przez Radę Miasta Gdańska - tam znajdzie Pan informacje co Rada może. Osobiście patrzę z podziwem na ludzi którzy społecznie - poświęcając prywatny czas - próbują coś niecoś zmieniać. Bardzo gorąco zachęcam, jeżeli wykazuje się Pan inicjatywą do współpracy - za tyle samo ile mają Radni czyli za darmo - i poświęcenie się działaniu na rzecz Dzielnicy. Nasza skuteczność regulowana jest chęcią zaangażowania się pracowników urzędu do realizacji naszych postulatów i wniosków. Do zobaczenia na dużurze Radnych...
PS. Zainteresowanie społeczności Dzielnicy działaniami Rady pokazuje frekwencja na spotkaniach informacyjnych (na pierwszym była jedna osoba, na drugim - w domu kultury - nie było ani jednej osoby). Osobiście byłem na obu "spotkaniach" - czyli poświęciłem swój prywatny czas bez sensu, bo nawet Pan woli napisać posta niż przyjść i porozmawiać co i jak można zrobić lepiej.
moreniak
2012-05-07 17:00
Jeżeli inne sprawy toczą sie jak ta z pkt3 (bo widzę) to nie wiem na czym polega to "włączanie się komisji"
Sprawa z pkt 3 zaistniała 14 grudnia 2011r. i do dziś tj 7 maja 2012r nic sie nie zmieniło w tej sprawie. Na czym więc polega to że,"komisja włączyła się do działań zmierzających ,do rozwiązania problemu parkowania pojazdów przy ul.Zabłockiego 2 i 4 oraz Wileńskiej 57 poprzez ustalenie kierunku ruchu i budowy dodatkowych miejsc postojowych."
Do jakich działań? I kiedy problem w/w ma być rozwiązany?
Poproszę o konkrety? Minęło 145 dni. Jak długo jeszcze?
Jeżeli inne wymienione problemy też są tak załatwiane to świadczy niekorzystnie o Radzie Dzielnicy.
jerzy Kreft
2012-05-07 14:00
W odpowiedzi na pytanie "moreniaka"informuję:
1.podjęto działania poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym z inicjatywy członka komisji p.Piekarskiego odnośnie wyznaczenia -budowy-nowych miejsc parkowania przy ul.Amundsena/Spółdzielnia opracowała plan zagospodarowania terenu/ oraz poprawy bezpieczeństwa w obrębie skrzyżowań ul.Kruczkowskiego-Kolumba,Amundsena i Piecewskiej.
2.komisja -skutecznie-włączyła się , na prośbę mieszkańców ul.Raciborskiego do uregulowania sprawy parkowania pojazdów i umożliwienia mieszkańcom swobodnego dojazdu do posesji.
3.komisja włączyła się do działań zmierzających ,do rozwiązania problemu parkowania pojazdów przy ul.Zabłockiego 2 i 4 oraz Wileńskiej 57 poprzez ustalenie kierunku ruchu i budowy dodatkowych miejsc postojowych.
4.komisja za pośrednictwem Zarządu Dzielnicy jak i Rady Dzielnicy skutecznie zwracała sie do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku o poprawę bezpieczeństwa przechodniów w obrębie przejścia dla pieszych przy ul.Bulońskej/przejście przy KFC/.Natomiast bezskutecznie w sprawie wydłużenia czasu przejścia przez pieszych przez ul.Rakoczego na wysokości ul.Warneńskiej,sklepu NETTO i stacji paliw "BP".
Z poważaniem Jerzy Kreft

Jerzy Kreft
2012-05-07 13:22
W odpowiedzi na "prośbę o pomoc" skierowaną do "Rady" przez "Hanya82"informuję,że tym sygnałem -problemem-się już zająłęm.W najbliższym czasie spotkam się w tej sprawie z panią Dyrektor .O wyniku poinformuję na forum.
Z poważaniem J.Kreft
moreniak
2012-04-22 23:35
Do Przewodniczącego Komisji SBiŁP - Pana J.Krefta
Co Komisja zrobiła przez rok swojej działalności celem poprawienia bezpieczeństwa mieszkańcow Dzielnicy Piecki-Migowo?
Hanya82
2012-03-22 07:16
Nie wiem ile przez 30 lat zrobiła Szkoła (dawna podstawowa nr 2) teraz nr 21 w kierunku jakiegokolwiek zjazdu dla wózków, że nie ma go do dzisiaj, ALE BARDZO PROSZĘ RADĘ O POMOC. Codziennie jestem świadkiem jak kilkanaście matek z wózkiem idzie do szkoły i wraca ULICĄ po starsze dziecko. Wiele razy mijają się z nadjeżdżającymi /BARDZO SZYBKO/ samochodami, które wielokrotnie ostro wchodzą w zakręt nie zważając na to, że może ktoś tędy iść. Szkoła ma kilka wejść, ale żadne nie jest dostosowane dla wózków, trzeba jechać dookoła i iść ulicą - innej drogi po prostu nie ma. Uważam, że kiedyś może dość do tragedii z udziałem maleńkiego dziecka i jego najbliższej rodziny... BTW jest znak zakazujący ruchu w tym miejscu, ale niewiele osób go przestrzega...
Przemysław Malak
2012-03-19 11:32
Pragnę poinformować, iż w każdy pierwszy wtorek miesiąca, od godziny 17.30, w siedzibie Rady Dzielnicy Piecki-Migowo, dyżury będą odbywać Strażnicy Miejscy. Zapraszamy do wizyt i składania wniosków.
pierwsza strona poprzednia strona następna strona ostatnia strona
1 [2]

Aktualności

VI sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Przewodniczący Rady 2019-09-26 23:54

Zwołuję w dniu 3 października 2019 r. (czwartek) o godzinie 18:00 obrady VI sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w siedzibie Rady Dzielnicy (lokal 220, ul. Jaśkowa Dolina 105)


Zmarł Radny Wiktor Jesionek

Przewodniczący Rady 2019-08-30 23:54

Z przykrością informujemy, iż 28 sierpnia br. zmarł Wiktor Jesionek - Radny Dzielnicy Piecki-Migowo od 2015 roku. Łączymy się w bólu z rodziną i składamy szczere kondolencje.


V sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Przewodniczący Rady 2019-08-14 22:54

Zwołuję w dniu 21 sierpnia 2019 r. (środa) o godzinie 19:00 obrady V sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w siedzibie Rady Dzielnicy (lokal 220, ul. Jaśkowa Dolina 105)


Dyżury radnych dzielnicy zawieszone na czas wakacji

Przewodniczący Rady 2019-07-13 15:24

Informujemy, że w okresie wakacyjnym (lipiec-sierpień 2019 r.) dyżury radnych Dzielnicy Piecki-Migowo są zawieszone.


Zestawienie wniosków budżetowych na rok 2019

Zarząd 2019-06-25 12:04

Przedstawiamy zestawienie wniosków budżetowych na rok 2019, które wpłynęły do Rady Dzielnicy wraz z informacją, które zostały zaakceptowane podczas ostatniej sesji.


IV sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Przewodniczący Rady 2019-06-06 23:54

Zwołuję w dniu 13 czerwca 2019 r. (czwartek) o godzinie 19:00 obrady IV sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w siedzibie Rady Dzielnicy (lokal 220, ul. Jaśkowa Dolina 105)


Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Zagospodarowania Przestrzennego

2019-05-06 10:54

Zapraszamy na posiedzenie Komisji Infrastruktury i Zagospodarowania Przestrzennego, które odbędzie się w poniedziałek, 6 maja br., o godz. 18:00 w siedzibie Rady Dzielnicy.


III sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Przewodniczący Rady 2019-04-30 18:14

Zwołuję w dniu 7 maja 2019 r. (wtorek) o godzinie 18:00 obrady III sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w siedzibie Rady Dzielnicy (lokal 220, ul. Jaśkowa Dolina 105)


Informacje

Projekt uchwały RMG ws. przyjęcia "Programu współpracy Miasta Gdańska z organizacjami pozarządowymi"

Zarząd 2016-10-21 23:02

Przedstawiamy projekt uchwały Rady Miasta Gdańska w sprawie przyjęcia "Programu współpracy Miasta Gdańska z organizacjami pozarządowymi na rok 2017".


Cebulki kwiatów ozdobnych – bezpłatnie dla gdańszczan

Zarząd 2016-10-08 02:04

"Gdańsk w tulipanach. Ukwiecamy balkony i ogródki przydomowe" - to nazwa projektu edukacyjnego Wydziału Środowiska Urzędu Miejskiego w Gdańsku, podczas której urzędnicy bezpłatnie przekażą mieszkańcom blisko 25 tysięcy cebulek 20 odmian tulipanów, krokusów, narcyzów i lilii ogrodowych. Cebulki będą wydawane w środę, 12 października, od godz. 10.00 do rozdania wszystkich opakowań (najpóźniej do godz. 19.00) na parterze budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Kartuskiej 5.


Gdański Fundusz Kulturalny

Zarząd 2016-10-08 01:50

Fundacja Gdańska wraz z Urzędem Miejskim w Gdańsku po raz drugi realizuje program Gdański Fundusz Kulturalny, którego celem jest zwiększenie udziału mieszkańców Gdańska w kreowaniu wydarzeń i inicjatyw kulturalnych. Program zakłada realizację projektów kulturalnych proponowanych przez grupy nieformalne, które w ramach funduszu mogą uzyskać dofinansowanie do kwoty 500 zł na realizację swoich pomysłów.


Gdańsk lubi jarmarki, jarmarki lubią Gdańsk. Najbliższy - już teraz, w ten weekend

Zarząd 2016-10-07 01:40

Zapraszamy na Międzynarodowy Jarmark Produktów Regionalnych i Tradycyjnych, Jarmark Rękodzieła i Rzemiosła, w ramach którego odbędą się między innymi bezpłatne zajęcia decoupage, muzyka na żywo, degustacje, kino 7D, fotobudka i wiele innych atrakcji.


Gdańscy seniorzy świętują cały miesiąc

Zarząd 2016-10-05 01:20

W Gdańsku Międzynarodowy Dzień Osób Starszych, który na świecie obchodzony jest 1 października, świętowany jest nie jeden dzień, a cały miesiąc. Konsultacje medyczne, koncerty, wykłady, warsztaty artystyczne, zajęcia sportowe i wiele więcej propozycji przygotowano w październiku właśnie z myślą o najstarszych mieszkańcach. Październik w Gdańsku należy do seniorów, a co czwarty mieszkaniec naszego miasta znajduje się w wieku emerytalnym.


Zgłoś swój przepis do Sąsiedzkiej książki kucharskiej! Nabór do 18 września

Zarząd 2016-09-06 11:08

Ostatniej edycji Gdańskich Dni Sąsiadów towarzyszyła wyjątkowa publikacja - książka kucharska z przepisami sąsiadów i sąsiadek, którzy podzielili się swoimi popisowymi daniami obiadowymi, przekąskami, deserami, przetworami... W roku 2017 zostanie wydana druga edycja Sąsiedzkiej książki kucharskiej. Instytut Kultury Miejskiej zaprasza wszystkich uczestników i uczestniczki GDS 2016 do zgłaszania swoich popisowych potraw!