Zadania Komisji I kadencji

Komisja Rewizyjna:

  1. Przeprowadzanie kontroli działalności Zarządu, w szczególności kontrolowanie prawidłowości realizowania uchwał Rady,

  2. Opiniowanie wykonania budżetu i występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi,

  3. Opiniowanie wniosków o przeprowadzenie głosowania w sprawie odwołania Zarządu z przyczyny innej niż nie udzielenie absolutorium,

  4. Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działań Zarządu,

  5. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Radę w zakresie kontroli.

Komisja Samorządu, Bezpieczeństwa i Ładu Publicznego:

  1. Wewnętrzny ustrój dzielnicy.

  2. Współdziałanie oraz opiniowanie programów współpracy z innymi jednostkami pomocniczymi samorządu terytorialnego.

  3. Opiniowanie prawa miejscowego.

  4. Współdziałanie z Policją, Miejska Strażą Porządkową, Strażą Pożarną i innymi instytucjami w sprawie ładu i bezpieczeństwa publicznego.

  5. Opiniowanie działań miasta z zakresu bezpieczeństwa i ładu publicznego.

  6. Opiniowanie pracy Policji i innych służb, wykonujących na terenie jednostki pomocniczej zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

  7. Opiniowanie projektu budżetu miasta i aktów prawa miejscowego w zakresie utrzymania porządku i bezpieczeństwa.

Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Promocji Dzielnicy

  1. Opiniowanie działań Miasta w zakresie funkcjonowania samorządowych placówek oświatowo-wychowawczych.

  2. Pomoc, we współpracy z Radą Miasta w organizacji szkół społecznych z uwzględnieniem ich bazy lokalowej.

  3. Opiniowanie zadań z zakresu remontów i inwestycji w oświacie.

  4. Działanie w zakresie rozwoju i upowszechniania kultury oraz promocji Dzielnicy i Miasta.

  5. Ochrona zabytków. Zgłaszanie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków wniosków o wpisanie do rejestru zabytków zasługujących na to dóbr kultury.

  6. Proponowanie i opiniowanie zmian nazw ulic i nadania nazw nowym ulicom.

  7. Wspieranie inicjatyw o charakterze kulturalnym.

  8. Opiniowanie wniosków o dofinansowanie organizacji pozarządowych.

  9. Dbanie o lokalne dziedzictwo kulturalne.

  10. Promocja kultury.

  11. Wnioskowanie i opiniowanie zamierzeń z zakresu inwestycji i remontów związanych z kulturą.

  12. Współpraca przy tworzeniu materiałów promocyjnych Dzielnicy oraz organizowanie festynów i spotkań kulturalnych.

  13. Działanie w zakresie upowszechniania kultury fizycznej, turystyki i rekreacji jako formy spędzania czasu wolnego.

  14. Tworzenie warunków dla rozwoju sportu, turystyki i rekreacji w mieście.

  15. Promocja sportu, turystyki i rekreacji.

  16. Wnioskowanie i opiniowanie zamierzeń z zakresu inwestycji i remontów związanych ze sportem, turystyką i rekreacją.

  17. Tworzenie warunków dla właściwej organizacji i rozwoju turystyki w mieście jako gałęzi gospodarki.

Komisja Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska:

  1. Gospodarka przestrzenna – tworzenie podstaw i warunków do kształtowania ładu przestrzennego.

  2. Opiniowanie działań w zakresie rozwoju budownictwa mieszkaniowego, infrastruktury społecznej i technicznej oraz inwestycji własnych miasta.

  3. Opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

  4. Opiniowanie i opracowanie projektów dotyczących wybranych elementów przestrzeni, najważniejszych z punktu widzenia rozwoju Dzielnicy.

  5. Opiniowanie spraw z zakresu gospodarki gruntami, w tym spraw dotyczących ewidencji gruntów, rejestru gruntów, systemu informacji o terenie, tworzenie zasobów gruntów.

  6. Współpraca z jednostkami pomocniczymi samorządu terytorialnego w zakresie rozwoju wspólnej infrastruktury użytkowej.

  7. Opiniowanie działań w zakresie gospodarki nieruchomościami.

  8. Opiniowanie strategii rozwoju przestrzennego Dzielnicy.

  9. Opiniowanie działań miasta w zakresie kształtowania środowiska zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców Dzielnicy.

  10. Opiniowanie inwestycji realizowanych na terenie Dzielnicy w zakresie:

a. ochrony wód przed zanieczyszczeniem,
b. ochrona środowiska naturalnego,
c. ochrona powietrza,
d. ochrona powierzchni ziemi.

  1. Działania w zakresie dbałości o walory krajobrazowe oraz wypoczynkowe Dzielnicy.

  2. Ocena odpowiedzialności za skutki naruszenia stanu środowiska.

  3. Opiniowanie działań w zakresie zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców Dzielnicy.

  4. Opiniowanie gospodarki gruntami pod względem zgodności z wymogami ochrony środowiska.

  5. Opiniowanie polityki usług komunalnych z zakresu:

a. zaopatrzenia w wodę, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymana czystości i urządzeń sanitarnych, zaopatrzenia w ciepło,
b. transportu i łączności, w tym transportu prywatnego i zbiorowego, dróg, ulic, mostów i placów, inżynierii ruchu drogowego, drogownictwa wraz z infrastrukturą techniczną, telekomunikacji i poczty,
c. zieleni komunalnej i zadrzewień.

  1. Inicjowanie i opiniowanie programów rozwiązań systemowych z zakresu infrastruktury komunalnej, utrzymanie czystości, transportu, zieleni komunalnej.

  2. Inicjowanie i opiniowanie zadań z zakresu budowy, remontów i inwestycji w gospodarce komunalnej, mieszkaniowej, komunikacji i lokali użytkowych.

  3. Opiniowanie polityki w zakresie handlu i usług, gospodarki mieszkaniowej i lokali użytkowych.

  4. Opiniowanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.

Komisja Strategii i Budżetu:

  1. Przygotowanie wniosków do „Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Gdańska”.

  2. Opiniowanie projektu uchwały budżetowej Rady Dzielnicy.

  3. Współpraca z organizacjami gospodarczymi i samorządami gospodarczymi.

  4. Rozpatrywanie informacji z wykonania budżetu .

  5. Opiniowanie projektów zmian uchwały budżetowej, prowizorium oraz uchwały o procedurze uchwalania budżetu.

  6. Opiniowanie projektów finansowania inwestycji własnych Dzielnicy.

Komisja Spraw Społecznych i Ochrony Zdrowia:

  1. Opiniowanie działań w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia.

  2. Opiniowanie działań w zakresie zwalczania patologii społecznej w tym narkomanii i alkoholizmu.

  3. Wnioskowanie i opiniowanie zadań z zakresu remontów i inwestycji w służbie zdrowia.

  4. Współdziałanie z instytucjami naukowymi i instytucjami ochrony zdrowia.

  5. Opiniowanie inicjatyw obywatelskich w zakresie spraw społecznych.

  6. Opiniowanie działań w zakresie zmniejszenia bezrobocia w mieście.

  7. Wnioskowanie i opiniowanie działań z zakresu inwestycji i remontów w strukturach pomocy społecznej.

  8. Opiniowanie działań w zakresie pomocy społecznej, opieki nad osobami niepełnosprawnymi i w podeszłym wieku.

  9. Opiniowanie działań w zakresie problemów społecznych i socjalnych osób niepełnosprawnych.

  10. Stymulowanie działań pro-rodzinnych miasta na terenie Dzielnicy.

  11. Bieżąca współpraca z organizacjami pozarządowymi.

  12. Stymulowanie długofalowego współdziałania Rady Dzielnicy z organizacjami pozarządowymi.

  13. Opiniowanie i wspieranie wniosków o dofinansowanie zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe.

  14. Opiniowanie i inicjowanie polityki w zakresie zmniejszenia bezrobocia.



Aktualności

Zestawienie wniosków budżetowych na rok 2021

Przewodniczący Rady 2021-04-08 15:44

Przedstawiamy zestawienie wniosków budżetowych na rok 2021, które wpłynęły do Rady Dzielnicy wraz z informacją, które zostały zaakceptowane podczas ostatniej sesji.


Wielkanoc 2021

2021-04-02 23:35

Z okazji Świąt Wielkanocnych,

życzymy wszystkim zdrowia, szczęścia i nadziei.

Niech ten czas będzie okresem wzajemnej życzliwości, a chwile spędzone w gronie najbliższych dodadzą nam otuchy

i pozwolą przezwyciężyć wszystkie trudności.

Radni Dzielnicy Piecki-Migowo


XVIII sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo - II posiedzenie

Przewodniczący Rady 2021-04-02 22:58

Przewodniczący Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w związku z przedłużającymi się obradami zarządził przerwę podczas XVIII sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo. Obrady zostaną wznowione w dniu 7 kwietnia 2021 r. (środa) o godzinie 18:00 (obrady zostaną przeprowadzone w zdalnym trybie, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość).


XVIII sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Przewodniczący Rady 2021-03-24 17:58

Zwołuję w dniu 31 marca 2021 r. (środa) o godzinie 18:00 obrady XVIII sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo (obrady zostaną przeprowadzone w zdalnym trybie, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość)


Koszyczek dla seniora

2021-03-22 09:02

Drodzy Mieszkańcy!

Rada Dzielnicy Piecki-Migowo dołącza do akcji drugiej edycji zbiórki 𝓚𝓸𝓼𝔃𝔂𝓬𝔃𝓮𝓴 𝓭𝓵𝓪 𝓢𝓮𝓷𝓲𝓸𝓻𝓪! Dlatego razem z nami dodajcie świętom smaku i podzielcie się z potrzebującymi seniorami!

XVII sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Przewodniczący Rady 2021-02-24 18:58

Zwołuję w dniu 3 marca 2021 r. (środa) o godzinie 19:00 obrady XVII sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo (obrady zostaną przeprowadzone w zdalnym trybie, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość)


XVI sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Przewodniczący Rady 2021-01-28 18:04

Zwołuję w dniu 11 lutego 2021 r. (czwartek) o godzinie 18:00 obrady XVI sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w Szkole Podstawowej nr 1 (ul. Poli Gojawiczyńskiej 10)


» Zarząd

Zapraszamy do składania propozycji dobudżetu Rady Dzielnicy Piecki-Migowo na rok 2021

2021-01-02 21:37

Zapraszamy do składania propozycji projektów do budżetu Rady Dzielnicy Piecki-Migowo na rok 2021