Zadania Komisji I kadencji

Komisja Rewizyjna:

  1. Przeprowadzanie kontroli działalności Zarządu, w szczególności kontrolowanie prawidłowości realizowania uchwał Rady,

  2. Opiniowanie wykonania budżetu i występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi,

  3. Opiniowanie wniosków o przeprowadzenie głosowania w sprawie odwołania Zarządu z przyczyny innej niż nie udzielenie absolutorium,

  4. Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działań Zarządu,

  5. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Radę w zakresie kontroli.

Komisja Samorządu, Bezpieczeństwa i Ładu Publicznego:

  1. Wewnętrzny ustrój dzielnicy.

  2. Współdziałanie oraz opiniowanie programów współpracy z innymi jednostkami pomocniczymi samorządu terytorialnego.

  3. Opiniowanie prawa miejscowego.

  4. Współdziałanie z Policją, Miejska Strażą Porządkową, Strażą Pożarną i innymi instytucjami w sprawie ładu i bezpieczeństwa publicznego.

  5. Opiniowanie działań miasta z zakresu bezpieczeństwa i ładu publicznego.

  6. Opiniowanie pracy Policji i innych służb, wykonujących na terenie jednostki pomocniczej zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

  7. Opiniowanie projektu budżetu miasta i aktów prawa miejscowego w zakresie utrzymania porządku i bezpieczeństwa.

Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Promocji Dzielnicy

  1. Opiniowanie działań Miasta w zakresie funkcjonowania samorządowych placówek oświatowo-wychowawczych.

  2. Pomoc, we współpracy z Radą Miasta w organizacji szkół społecznych z uwzględnieniem ich bazy lokalowej.

  3. Opiniowanie zadań z zakresu remontów i inwestycji w oświacie.

  4. Działanie w zakresie rozwoju i upowszechniania kultury oraz promocji Dzielnicy i Miasta.

  5. Ochrona zabytków. Zgłaszanie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków wniosków o wpisanie do rejestru zabytków zasługujących na to dóbr kultury.

  6. Proponowanie i opiniowanie zmian nazw ulic i nadania nazw nowym ulicom.

  7. Wspieranie inicjatyw o charakterze kulturalnym.

  8. Opiniowanie wniosków o dofinansowanie organizacji pozarządowych.

  9. Dbanie o lokalne dziedzictwo kulturalne.

  10. Promocja kultury.

  11. Wnioskowanie i opiniowanie zamierzeń z zakresu inwestycji i remontów związanych z kulturą.

  12. Współpraca przy tworzeniu materiałów promocyjnych Dzielnicy oraz organizowanie festynów i spotkań kulturalnych.

  13. Działanie w zakresie upowszechniania kultury fizycznej, turystyki i rekreacji jako formy spędzania czasu wolnego.

  14. Tworzenie warunków dla rozwoju sportu, turystyki i rekreacji w mieście.

  15. Promocja sportu, turystyki i rekreacji.

  16. Wnioskowanie i opiniowanie zamierzeń z zakresu inwestycji i remontów związanych ze sportem, turystyką i rekreacją.

  17. Tworzenie warunków dla właściwej organizacji i rozwoju turystyki w mieście jako gałęzi gospodarki.

Komisja Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska:

  1. Gospodarka przestrzenna – tworzenie podstaw i warunków do kształtowania ładu przestrzennego.

  2. Opiniowanie działań w zakresie rozwoju budownictwa mieszkaniowego, infrastruktury społecznej i technicznej oraz inwestycji własnych miasta.

  3. Opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

  4. Opiniowanie i opracowanie projektów dotyczących wybranych elementów przestrzeni, najważniejszych z punktu widzenia rozwoju Dzielnicy.

  5. Opiniowanie spraw z zakresu gospodarki gruntami, w tym spraw dotyczących ewidencji gruntów, rejestru gruntów, systemu informacji o terenie, tworzenie zasobów gruntów.

  6. Współpraca z jednostkami pomocniczymi samorządu terytorialnego w zakresie rozwoju wspólnej infrastruktury użytkowej.

  7. Opiniowanie działań w zakresie gospodarki nieruchomościami.

  8. Opiniowanie strategii rozwoju przestrzennego Dzielnicy.

  9. Opiniowanie działań miasta w zakresie kształtowania środowiska zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców Dzielnicy.

  10. Opiniowanie inwestycji realizowanych na terenie Dzielnicy w zakresie:

a. ochrony wód przed zanieczyszczeniem,
b. ochrona środowiska naturalnego,
c. ochrona powietrza,
d. ochrona powierzchni ziemi.

  1. Działania w zakresie dbałości o walory krajobrazowe oraz wypoczynkowe Dzielnicy.

  2. Ocena odpowiedzialności za skutki naruszenia stanu środowiska.

  3. Opiniowanie działań w zakresie zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców Dzielnicy.

  4. Opiniowanie gospodarki gruntami pod względem zgodności z wymogami ochrony środowiska.

  5. Opiniowanie polityki usług komunalnych z zakresu:

a. zaopatrzenia w wodę, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymana czystości i urządzeń sanitarnych, zaopatrzenia w ciepło,
b. transportu i łączności, w tym transportu prywatnego i zbiorowego, dróg, ulic, mostów i placów, inżynierii ruchu drogowego, drogownictwa wraz z infrastrukturą techniczną, telekomunikacji i poczty,
c. zieleni komunalnej i zadrzewień.

  1. Inicjowanie i opiniowanie programów rozwiązań systemowych z zakresu infrastruktury komunalnej, utrzymanie czystości, transportu, zieleni komunalnej.

  2. Inicjowanie i opiniowanie zadań z zakresu budowy, remontów i inwestycji w gospodarce komunalnej, mieszkaniowej, komunikacji i lokali użytkowych.

  3. Opiniowanie polityki w zakresie handlu i usług, gospodarki mieszkaniowej i lokali użytkowych.

  4. Opiniowanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.

Komisja Strategii i Budżetu:

  1. Przygotowanie wniosków do „Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Gdańska”.

  2. Opiniowanie projektu uchwały budżetowej Rady Dzielnicy.

  3. Współpraca z organizacjami gospodarczymi i samorządami gospodarczymi.

  4. Rozpatrywanie informacji z wykonania budżetu .

  5. Opiniowanie projektów zmian uchwały budżetowej, prowizorium oraz uchwały o procedurze uchwalania budżetu.

  6. Opiniowanie projektów finansowania inwestycji własnych Dzielnicy.

Komisja Spraw Społecznych i Ochrony Zdrowia:

  1. Opiniowanie działań w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia.

  2. Opiniowanie działań w zakresie zwalczania patologii społecznej w tym narkomanii i alkoholizmu.

  3. Wnioskowanie i opiniowanie zadań z zakresu remontów i inwestycji w służbie zdrowia.

  4. Współdziałanie z instytucjami naukowymi i instytucjami ochrony zdrowia.

  5. Opiniowanie inicjatyw obywatelskich w zakresie spraw społecznych.

  6. Opiniowanie działań w zakresie zmniejszenia bezrobocia w mieście.

  7. Wnioskowanie i opiniowanie działań z zakresu inwestycji i remontów w strukturach pomocy społecznej.

  8. Opiniowanie działań w zakresie pomocy społecznej, opieki nad osobami niepełnosprawnymi i w podeszłym wieku.

  9. Opiniowanie działań w zakresie problemów społecznych i socjalnych osób niepełnosprawnych.

  10. Stymulowanie działań pro-rodzinnych miasta na terenie Dzielnicy.

  11. Bieżąca współpraca z organizacjami pozarządowymi.

  12. Stymulowanie długofalowego współdziałania Rady Dzielnicy z organizacjami pozarządowymi.

  13. Opiniowanie i wspieranie wniosków o dofinansowanie zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe.

  14. Opiniowanie i inicjowanie polityki w zakresie zmniejszenia bezrobocia.



Aktualności

III sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

2024-12-06 20:00

Zawiadomienie o zwołaniu sesji


Prezydium Rady i Zarząd Dzielnicy na kadencję 2024-2029

2024-10-28 22:04

W poniedziałek, 28 października 2024 r., nowi Radni Dzielnicy Piecki-Migowo złożyli uroczyste ślubowanie w Radzie Miasta Gdańska. Po tej uroczystości odbyła się I sesja Rady Dzielnicy, podczas której wybrane zostały osoby do prezydium Rady i Zarządu Dzielnicy.


Inauguracyjna I sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo IV kadencji

Zarząd 2024-10-24 22:54

Zwołuję w dniu 28 października 2024 r. (poniedziałek), po złożonym ślubowaniu o godz. 17:00 obrady I sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w sali Herbowej (numer 208) w Nowym Ratuszu przy ul. Wały Jagiellońskie 1


Uroczyste ślubowanie nowych radnych

Zarząd 2024-10-22 18:24

W poniedziałek, 28 października br. o godz. 17:00 w sali obrad Rady Miasta Gdańska w Nowym Ratuszu (ul. Wały Jagiellońskie 1, I piętro, s. 204) odbędzie się wręczenie zaświadczeń oraz uroczyste ślubowanie radnych naszej dzielnicy. Po zakończeniu tej uroczystości w sali herbowej (s. 208) odbędzie się I sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo IV kadencji.


Tenis stołowy w Szkole Podstawowej nr 2

2024-10-22

Zapraszamy mieszkańców do gry w tenisa stołowego


Spotkanie z historią dzielnicy

2024-10-21 15:54


Wyniki wyborów do Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Zarząd 2024-10-16 18:54

W niedzielę, 13 października, wybraliśmy 21 radnych na kadencję 2024-2029. Frekwencja wyniosła 8,95%. Dziękujemy za udział w wyborach!


Wybory do Rad Dzielnic

2024-10-08 08:36

W dniu 13 października na terenie Miasto Gdańsk odbędą się wybory do Rad Dzielnic.