Przeprowadzanie kontroli działalności Zarządu, w szczególności kontrolowanie prawidłowości realizowania uchwał Rady,
Opiniowanie wykonania budżetu i występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi,
Opiniowanie wniosków o przeprowadzenie głosowania w sprawie odwołania Zarządu z przyczyny innej niż nie udzielenie absolutorium,
Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działań Zarządu,
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Radę w zakresie kontroli.
Wewnętrzny ustrój dzielnicy.
Współdziałanie oraz opiniowanie programów współpracy z innymi jednostkami pomocniczymi samorządu terytorialnego.
Opiniowanie prawa miejscowego.
Współdziałanie z Policją, Miejska Strażą Porządkową, Strażą Pożarną i innymi instytucjami w sprawie ładu i bezpieczeństwa publicznego.
Opiniowanie działań miasta z zakresu bezpieczeństwa i ładu publicznego.
Opiniowanie pracy Policji i innych służb, wykonujących na terenie jednostki pomocniczej zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Opiniowanie projektu budżetu miasta i aktów prawa miejscowego w zakresie utrzymania porządku i bezpieczeństwa.
Opiniowanie działań Miasta w zakresie funkcjonowania samorządowych placówek oświatowo-wychowawczych.
Pomoc, we współpracy z Radą Miasta w organizacji szkół społecznych z uwzględnieniem ich bazy lokalowej.
Opiniowanie zadań z zakresu remontów i inwestycji w oświacie.
Działanie w zakresie rozwoju i upowszechniania kultury oraz promocji Dzielnicy i Miasta.
Ochrona zabytków. Zgłaszanie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków wniosków o wpisanie do rejestru zabytków zasługujących na to dóbr kultury.
Proponowanie i opiniowanie zmian nazw ulic i nadania nazw nowym ulicom.
Wspieranie inicjatyw o charakterze kulturalnym.
Opiniowanie wniosków o dofinansowanie organizacji pozarządowych.
Dbanie o lokalne dziedzictwo kulturalne.
Promocja kultury.
Wnioskowanie i opiniowanie zamierzeń z zakresu inwestycji i remontów związanych z kulturą.
Współpraca przy tworzeniu materiałów promocyjnych Dzielnicy oraz organizowanie festynów i spotkań kulturalnych.
Działanie w zakresie upowszechniania kultury fizycznej, turystyki i rekreacji jako formy spędzania czasu wolnego.
Tworzenie warunków dla rozwoju sportu, turystyki i rekreacji w mieście.
Promocja sportu, turystyki i rekreacji.
Wnioskowanie i opiniowanie zamierzeń z zakresu inwestycji i remontów związanych ze sportem, turystyką i rekreacją.
Tworzenie warunków dla właściwej organizacji i rozwoju turystyki w mieście jako gałęzi gospodarki.
Gospodarka przestrzenna – tworzenie podstaw i warunków do kształtowania ładu przestrzennego.
Opiniowanie działań w zakresie rozwoju budownictwa mieszkaniowego, infrastruktury społecznej i technicznej oraz inwestycji własnych miasta.
Opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Opiniowanie i opracowanie projektów dotyczących wybranych elementów przestrzeni, najważniejszych z punktu widzenia rozwoju Dzielnicy.
Opiniowanie spraw z zakresu gospodarki gruntami, w tym spraw dotyczących ewidencji gruntów, rejestru gruntów, systemu informacji o terenie, tworzenie zasobów gruntów.
Współpraca z jednostkami pomocniczymi samorządu terytorialnego w zakresie rozwoju wspólnej infrastruktury użytkowej.
Opiniowanie działań w zakresie gospodarki nieruchomościami.
Opiniowanie strategii rozwoju przestrzennego Dzielnicy.
Opiniowanie działań miasta w zakresie kształtowania środowiska zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców Dzielnicy.
Opiniowanie inwestycji realizowanych na terenie Dzielnicy w zakresie:
a. ochrony wód przed zanieczyszczeniem,
b. ochrona środowiska naturalnego,
c. ochrona powietrza,
d. ochrona powierzchni ziemi.
Działania w zakresie dbałości o walory krajobrazowe oraz wypoczynkowe Dzielnicy.
Ocena odpowiedzialności za skutki naruszenia stanu środowiska.
Opiniowanie działań w zakresie zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców Dzielnicy.
Opiniowanie gospodarki gruntami pod względem zgodności z wymogami ochrony środowiska.
Opiniowanie polityki usług komunalnych z zakresu:
a. zaopatrzenia w wodę, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymana czystości i urządzeń sanitarnych, zaopatrzenia w ciepło,
b. transportu i łączności, w tym transportu prywatnego i zbiorowego, dróg, ulic, mostów i placów, inżynierii ruchu drogowego, drogownictwa wraz z infrastrukturą techniczną, telekomunikacji i poczty,
c. zieleni komunalnej i zadrzewień.
Inicjowanie i opiniowanie programów rozwiązań systemowych z zakresu infrastruktury komunalnej, utrzymanie czystości, transportu, zieleni komunalnej.
Inicjowanie i opiniowanie zadań z zakresu budowy, remontów i inwestycji w gospodarce komunalnej, mieszkaniowej, komunikacji i lokali użytkowych.
Opiniowanie polityki w zakresie handlu i usług, gospodarki mieszkaniowej i lokali użytkowych.
Opiniowanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
Przygotowanie wniosków do „Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Gdańska”.
Opiniowanie projektu uchwały budżetowej Rady Dzielnicy.
Współpraca z organizacjami gospodarczymi i samorządami gospodarczymi.
Rozpatrywanie informacji z wykonania budżetu .
Opiniowanie projektów zmian uchwały budżetowej, prowizorium oraz uchwały o procedurze uchwalania budżetu.
Opiniowanie projektów finansowania inwestycji własnych Dzielnicy.
Opiniowanie działań w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia.
Opiniowanie działań w zakresie zwalczania patologii społecznej w tym narkomanii i alkoholizmu.
Wnioskowanie i opiniowanie zadań z zakresu remontów i inwestycji w służbie zdrowia.
Współdziałanie z instytucjami naukowymi i instytucjami ochrony zdrowia.
Opiniowanie inicjatyw obywatelskich w zakresie spraw społecznych.
Opiniowanie działań w zakresie zmniejszenia bezrobocia w mieście.
Wnioskowanie i opiniowanie działań z zakresu inwestycji i remontów w strukturach pomocy społecznej.
Opiniowanie działań w zakresie pomocy społecznej, opieki nad osobami niepełnosprawnymi i w podeszłym wieku.
Opiniowanie działań w zakresie problemów społecznych i socjalnych osób niepełnosprawnych.
Stymulowanie działań pro-rodzinnych miasta na terenie Dzielnicy.
Bieżąca współpraca z organizacjami pozarządowymi.
Stymulowanie długofalowego współdziałania Rady Dzielnicy z organizacjami pozarządowymi.
Opiniowanie i wspieranie wniosków o dofinansowanie zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe.
Opiniowanie i inicjowanie polityki w zakresie zmniejszenia bezrobocia.
Zawiadomienie o zwołaniu sesji
W poniedziałek, 28 października 2024 r., nowi Radni Dzielnicy Piecki-Migowo złożyli uroczyste ślubowanie w Radzie Miasta Gdańska. Po tej uroczystości odbyła się I sesja Rady Dzielnicy, podczas której wybrane zostały osoby do prezydium Rady i Zarządu Dzielnicy.
Zwołuję w dniu 28 października 2024 r. (poniedziałek), po złożonym ślubowaniu o godz. 17:00 obrady I sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w sali Herbowej (numer 208) w Nowym Ratuszu przy ul. Wały Jagiellońskie 1
W poniedziałek, 28 października br. o godz. 17:00 w sali obrad Rady Miasta Gdańska w Nowym Ratuszu (ul. Wały Jagiellońskie 1, I piętro, s. 204) odbędzie się wręczenie zaświadczeń oraz uroczyste ślubowanie radnych naszej dzielnicy. Po zakończeniu tej uroczystości w sali herbowej (s. 208) odbędzie się I sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo IV kadencji.
Zapraszamy mieszkańców do gry w tenisa stołowego
W niedzielę, 13 października, wybraliśmy 21 radnych na kadencję 2024-2029. Frekwencja wyniosła 8,95%. Dziękujemy za udział w wyborach!
W dniu 13 października na terenie Miasto Gdańsk odbędą się wybory do Rad Dzielnic.
Polecamy cykl sześciu muzycznych wydarzeń w niedzielne popołudnia – Morenowe Koncerty
Polecamy spotkania z Sąsiedzki Klub Gier Planszowych - Piecki Migowo w każdy czwartek w Dom Sąsiedzki
Wspólne dzierganie z mieszkańcami jest drugą edycją ogólnopolskiej akcji #otulimy.
Polecamy kiermasz świąteczny w przychodni "Morena"