Zapytania i Interpelacje

2013-09-26

na dzisiejszą sesję RMG

 

Zapytania znajdują się poniżej:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

Zapytania RMG – 26 września 2013 r. (kadencja 2010-2014)

 

Nr

Wnioskodawca

W sprawie

Data

wpływu

Termin odpo-

wiedzi

Odpowiedź

91/13

Krzysztof Wiecki

podania liczby lokali i mieszkańców w nowych budynkach zlokalizowanych w pasie nadmorskim

26.08.13

28.08.13

W obszarze pasa nadmorskiego w Gdańsku w okresie od stycznia 2008 r. do czerwca 2013 r. oddano do użytku 821 mieszkań. Liczba osób w nich zameldowanych na stałe i czasowo według stanu na dzień 10.09.2013 r. wyniosła 129. Dalej w odpowiedzi przedstawiono szczegółowe dane z podziałem na ulice.

WPG.II.0003.1.1.2013.MH.250945 Gdańsk, 11 września 2013 r.

 

 

92/13

Adam Nieroda

informacji o godzinach wywożenia śmieci

28.08.13

11.09.13

Pojazdy firm wywozowych, odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, rozpoczynają pracę o godz. 0530 w dni powszednie i soboty. Odpady odbierane są do godz. 2000 w dni powszednie oraz do godz. 1600 w soboty. Wyjątkową sytuacją był okres trwania Jarmarku Św. Dominika, kiedy ze względu na szczególny charakter imprezy, ustawione stoiska, handel w wydłużonych godzinach oraz z uwagi na brak dojazdu do punktów gromadzenia odpadów, nieczystości z terenu Starego i Głównego Miasta odbierane były całą dobę.

 

93/13

Adam Nieroda

spożywania alkoholu w pojazdach komunikacji miejskiej

28.08.13

11.09.13

Brak jest danych dotyczących liczby zanotowanych przypadków spożywania alkoholu w pojazdach komunikacji miejskiej w 2012 r., w tym liczby wezwań policji lub straży miejskiej. W razie zaobserwowania takiego przypadku, zarówno kierowca, jak i kontroler, a także każdy pasażer (w ramach obywatelskiego obowiązku), ma prawo zwrócić się o pomoc do odpowiednich służb mundurowych w celu interwencji. Temat działań, które ma obowiązek podjąć w takiej sytuacji prowadzący pojazd, unormowany jest w uchwale nr XVI/500/99 Rady Miasta z dnia 25.11.1999 r. w sprawie przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu ręcznego pojazdami gminnego transportu zbiorowego na terenie miasta Gdańska. W przypadku rażącego naruszenia przez pasażera przepisów porządkowych (spożywanie alkoholu, palenie tytoniu) kontrolerzy, prowadzący pojazd, winni zwracać się o pomoc do funkcjonariuszy Policji i innych organów porządkowych, w szczególności z żądaniem usunięcia z pojazdu osób dopuszczających się łamania przepisów porządkowych lub taryfowych.

 

94/13

Adam Nieroda

czystości i porządku wzdłuż nabrzeża Motławy na terenie Starego Przedmieścia

28.08.13

11.09.13

Nabrzeże Motławy od strony ulicy Lastadia oraz teren przy moście na ulicy Toruńskiej stanowi własność Skarbu Państwa - działka nr 188/1 obręb 99, zaklasyfikowana jako inne tereny komunikacyjne. W chwili obecnej, ze względu na małe natężenie ruchu pieszego, nie znajduje się w stałym utrzymaniu i jest oczyszczana tylko interwencyjnie. Mając na uwadze powyższe oraz konieczność zapewnienia należytej estetyki i dobrego wizerunku Gdańska, Zarząd Dróg i Zieleni podejmie stosowne działania mające na celu doraźne oczyszczenie nabrzeża Motławy od strony ul. Lastadia oraz terenu przy moście na ul. Toruńskiej.

 

95/13

Halina Leman

przeznaczenia działki przy ul. Małoogrodowej

4.09.13

18.09.13

Działka nr 129 przy ul. Małoogrodowej, jako nieużytkowana, wolna od zabudowy oraz niezagospodarowana nieruchomość, mogła być wystawiona do dzierżawy na czas nieokreślony. Według stosowanych zapisów umów dzierżawy, w tym umowy z dnia 10.04.2013 r. zawartej z zainteresowaną, wydzierżawiający uprawniony jest do wypowiedzenia umowy dzierżawy w terminie jednego miesiąca w przypadku gdy teren stanowiący przedmiot dzierżawy zostanie przeznaczony do innego zagospodarowania, zgodnie z zamierzeniami Miasta. Podpisując umowę dzierżawy, zainteresowana jednoznacznie potwierdziła przyjęcie zaproponowanych przez Miasto warunków. Wspomniane zapisy niewątpliwie stwarzają prawną możliwość zakończenia umowy za odpowiednim okresem wypowiedzenia. Okoliczności posadowienia na gruncie gminnym przez dzierżawcę altanki, w żaden sposób nie wpływają na stan prawny nieruchomości i przysługujące stronom umowy dzierżawy uprawnienia czy zobowiązania. Dalej w odpowiedzi przedstawiono stan prawny działek przyległych do przedmiotowej nieruchomości tj. części działki nr 129, działki nr 130, działki nr 128 i działki nr 119. W chwili obecnej w harmonogramie prac w zakresie przygotowania gruntów do zbycia w formie przetargu publicznego ujęte zostały działki nr 120, 121 oraz 129 w obrębie 44. Wysokość posadowionego na omawianej działce obiektu mierzy ponad 6 metrów. Jak wynika ze stosownych przepisów w tym zakresie, altana może mieć wysokość do 5 m przy dachu dwuspadowym stromym. Zainteresowana była informowana przez Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych o parametrach, jakim powinna odpowiadać planowana konstrukcja. Pomimo tego posadowiony przez dzierżawcę obiekt charakteryzuje się wymiarami przekraczającymi dopuszczalną w tym wypadku wysokość altany o dachu dwuspadowym.

 

96/13

Agnieszka Owczarczak, Maciej Krupa, Szymon Moś, Piotr Borawski, Patrycja Mlejnek-Gałęza, Adam Nieroda, Halina Leman

informacji n/t funkcjonowania gdańskich przedszkoli w kontekście zmian przepisów od 1 września br.

16.09.13

25.09.13

W odpowiedzi przedstawiono kalkulację kosztów funkcjonowania przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gdańsk, z podziałem na koszty finansowane z budżetu miasta, pokrywane przez rodziców oraz dotację z Ministerstwa Edukacji Narodowej. Gdańsk finansuje organizację zajęć gimnastyki korekcyjnej w grupach realizujących roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne. Ponadto wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola i posiadające opinię z poradni psychologiczno - pedagogicznej (PPP) o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka mają zapewnioną opiekę specjalistów (w tym logopedy, psychologa) na terenie przedszkola lub PPP. W każdej placówce oświatowej, zgodnie z art. 53 ustawy o systemie oświaty, działa rada rodziców, która jest organem społecznym, reprezentującym ogół rodziców uczniów/wychowanków placówki. Zgodnie z art. 54 ust.8 ustawy rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł i przekazać je w formie darowizny do przedszkola w celu wspierania działalności statutowej placówki. Fundusze wchodzą do budżetu przedszkola, którym dysponuje dyrektor. Rada rodziców opiniuje projekt planu finansowego przedszkola, ma więc wpływ na przeznaczanie środków. Jeśli przyjmuje uchwałą wolę rodziców dotyczącą rodzaju zajęć dodatkowych, są one realizowane z budżetu przedszkola. W związku z sukcesywnym wprowadzaniem określonych w „ustawie przedszkolnej” zadań, Wydział Edukacji, po przeprowadzeniu analizy demograficznej (w tym gęstości zaludnienia) i potrzeb edukacyjnych w poszczególnych dzielnicach Gdańska, opracuje kilka wariantów rozwiązań dla realizacji obowiązku zapewnienia wszystkim dzieciom czteroletnim możliwości korzystania z opieki przedszkolnej.

 

 



 

 

Interpelacje RMG – 26 września 2013 r. (kadencja 2010-2014)

 

Nr

Wnioskodawca

W sprawie

Termin

odpo-

wiedzi

Odpowiedź

139/13

Jarosław Gorecki

dzierżawy wiat przystankowych

4.09.13

Na mocy zawartej trójstronnej umowy z dnia 25.03.1998 r. pomiędzy Gdańskiem, Art Marketing Syndicate S.A. i Clear Chanel Poland Sp. z o.o., obowiązującej do 31.12.2013 r., wiaty przystankowe są własnością firm reklamowych (AMS S.A.- 186 wiat, CCP Sp. z o.o.-156 wiat).
Z dniem 1.01.2014 r. wiaty będą własnością Gdańska. Ponadto firma AMS S.A. posiada 100 wiat w ramach umowy z dnia 31.10.2003 r., obowiązującej do 31.10.2018 r., a firma CCP Sp. z o.o. jest właścicielem 37 wiat w ramach umowy z dnia 17.06.2010 r., obowiązującej do 30.06.2014 r. Pozostałe wiaty, zlokalizowane na przystankach komunikacji miejskiej, są własnością Gdańska w ilości 241 szt.
Zarząd Dróg i Zieleni przygotowuje postępowanie przetargowe mające na celu wydzierżawienie wszystkich wiat będących własnością Gdańska na dzień 1.01.2014 r. prywatnym podmiotom gospodarczym świadczącym usługi reklamowe. W latach 2010-2012 przygotowanych i ogłoszonych zostało siedem postępowań na dzierżawę nieruchomości gruntowych zabudowanych wiatami przystankowymi. Wiaty zlokalizowane na przystankach komunikacji miejskiej, będące w utrzymaniu ZDiZ, są regularnie myte, z częstotliwością jeden raz w miesiącu. W celu poprawy stanu estetycznego wiat w ramach projektu „Civitas Mimosa” zrealizowanego przez Referat Mobilności Aktywnej pn. „Czyste Przystanki”, na przystankach komunikacji miejskiej zostały zamontowane 72 tablice na ogłoszenia drobne.

 

140/13

Szymon Moś

informacji n/t własności wiat przystankowych w Gdańsku

5.09.13

Na mocy zawartej trójstronnej umowy z dnia 25.03.1998 r. pomiędzy Gdańskiem, Art Marketing Syndicate S.A. i Clear Chanel Poland Sp. z o.o. obowiązującej do 31.12.2013 r. wiaty są własnością firm reklamowych (AMS S.A. - 186 wiat, CCP Sp. z o.o. - 156 wiat).
Z dniem 1.01.2014 r. wiaty będą własnością Gdańska. Ponadto firma AMS S.A. posiada 100 wiat w ramach umowy z dnia 31.10.2003 r., obowiązującej do 31.10.2018 r., a firma CCP Sp. z o.o. jest właścicielem 37 wiat w ramach umowy z dnia 17.06.2010 r., obowiązującej do 30.06.2014 r. Pozostałe wiaty, zlokalizowane na przystankach komunikacji miejskiej, są własnością Gdańska w ilości 241 szt.
Zarząd Dróg i Zieleni przygotowuje postępowanie przetargowe mające na celu wydzierżawienie wszystkich wiat będących własnością Gdańska na dzień 1.01.2014 r. prywatnym podmiotom gospodarczym świadczącym usługi reklamowe.

 

141/13

Jacek W. Teodorczyk

odmowy przyznania bezpłatnego dowozu do szkoły niepełnosprawnej uczennicy

10.09.13

Decyzja odmowy przyznania dowozu niepełnosprawnej uczennicy do Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego dla Młodzieży przy Al. Legionów 13 została podjęta zgodnie z art. 17 ust. 3a ustawy o systemie oświaty. Po ponownej analizie przedłożonych przez rodziców dokumentów ustalono, że wybrana przez uczennicę szkoła nie jest najbliższą, w której mogłaby kontynuować naukę w liceum. Najbliższą placówką, w której możliwa jest kontynuacja nauki, jest Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8 przy ul. Meissnera 9. Przedłożone orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z dnia 20.05.2013 r. zostało wydane z uwagi na inwalidztwo wzroku. Uczennica nie jest niepełnosprawna ruchowo i nie jest upośledzona umysłowo w stopniu umiarkowanym, ani znacznym. W związku z tym nie spełnia warunków ustawowych do korzystania z bezpłatnego transportu do szkoły ponadgimnazjalnej. Rodzice uczennicy dokonali wyboru szkoły. Miasto przekazało szkole całość subwencji należnej zgodnie z wagą wskazaną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej. Waga ta obejmuje zaspokojenie potrzeb związanych z edukacją osoby niepełnosprawnej. Jeśli rodzice i szkoła uznają potrzebę korzystania ze specjalnego transportu, mogą wykupić abonament umożliwiający korzystanie tym, którzy nie mają uprawnień do transportu bezpłatnego specjalistycznego.

 

142/13

Wiesław Kamiński

zagospodarowania terenu przy ul. Krętej

10.09.13

Rejon ulicy Krętej w Gdańsku - Wrzeszczu nie jest objęty obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. W najbliższym czasie nie przewiduje się także przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego dla tego rejonu. Wniosek o sporządzenie planu został rozpatrzony negatywnie, gdyż problemy przestrzenne tego rejonu miasta mogą być rozwiązane w trybie działań cywilnoprawnych – bez konieczności sporządzania planu miejscowego.Sformułowano propozycję umożliwiającą dostęp nieruchomości przy ul. Krętej 47 (obejmującej obecnie działkę nr 298) do urządzonego odcinka ul. Krętej, bez zmiany linii rozgraniczających tej ulicy. Działki komunalne nr 300, 301, 302, 875/2 oraz większość działki nr 299 mogą w tej propozycji stanowić nieruchomość inwestycyjną, choć trudną do zainwestowania.Nie ma mowy o sprzedaży gruntów miejskich na cele drogowe. Dostęp do działki nr 298 może być zrealizowany w formie wydzielenia z działki komunalnej nr 299 dodatkowego gruntu, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości albo ustanowienia na tej działce odpowiedniej służebności.Nie podjęto dotąd żadnej decyzji w obu aspektach sprawy.

 

143/13

Halina Leman

zamontowania progu zwalniającego na wysokości wejścia do szkoły przy ul. Sobieskiego 90

16.09.13

Gdańsk realizuje program uspokojenia ruchu drogowego. Obejmuje on zarówno wprowadzenie stref ograniczonej prędkości do 30 km/h, jak również skrzyżowań równorzędnych, a w miejscach wymagających montażu urządzeń fizycznie ograniczających prędkość, realizowane są progi wyspowe, wyniesione przejścia dla pieszych, wyniesione tarcze skrzyżowań, azyle dla pieszych, mini ronda, czy sygnalizacje świetlne. W b.r. wdrożone zostaną takie działania w sąsiedztwie ok. 20 przejść dla pieszych. W każdym przypadku są one poprzedzone analizą bezpieczeństwa ruchu drogowego, m.in. statystyką zdarzeń drogowych oraz pomiarami w terenie natężenia i prędkości ruchu drogowego. Polecono przeprowadzenie takiej analizy i badań dla przejścia dla pieszych, na wysokości wejścia do szkoły, na ul. Sobieskiego 90. Jeżeli potwierdzi się, że prędkość jest podstawowym problemem w kwestiach bezpieczeństwa, w przyszłym roku miejsce to uwzględnione zostanie na liście działań przewidzianych do poprawy. Fizyczne wykonanie elementów ograniczających prędkość będzie uzależnione od posiadanych środków finansowych, a także od analizy porównawczej z innymi lokalizacjami, wskazanymi przez mieszkańców, policję czy inne służby miejskie, jako wymagającymi interwencji w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

144/13

Jarosław Gorecki

wymiany drzew nasadzonych w pasie rozdzielającym jezdnie na ul. Słowackiego

16.09.13

Na Trasie Słowackiego Zadanie II (ul. Potokowa – al. Rzeczypospolitej), zgodnie z zapisami w protokole odbioru technicznego zieleni drogowej, wszelkie uschnięte i nieprzyjęte nasadzenia zostaną wymienione przez Wykonawcę robót zasadniczych (firma OBRASCON HUARTE LAIN S.A.OHL) w okresie jesieni b.r. Stan nasadzonych drzew, krzewów i założonych trawników zostanie poddany ponownej ocenie przez inwestora po upływie 1,5 roku pielęgnacji zieleni. Po tym okresie wykonana zieleń zostanie odebrana od Wykonawcy.

 

145/13

Halina Leman

podjęcia działań umożliwiających nabycie przez najemcę lokalu przy ul. Strakowskiego

18.09.13

Przeszkodą w zbyciu lokalu komunalnego nr 4 przy ul. Strakowskiego na rzecz dotychczasowego najemcy jest nadal nieuregulowany stan prawny nieruchomości. W budynku przy ul. Strakowskiego znajduje się 5 lokali mieszkalnych, z których 4 wyodrębnione lokale stanowią własność osób fizycznych, a 1 jest własnością Miasta. Przy ustanawianiu odrębnej własności lokali w budynku doszło do niejednakowego i nieprawidłowego obliczenia wielkości udziałów w nieruchomości. Na wniosek Wydziału Skarbu Wspólnota Mieszkaniowa tej nieruchomości w dniu 28.02.2007 r. podjęła uchwałę w przedmiocie udzielenia zgody na zmianę udziałów w nieruchomości wspólnej i sprostowania aktów notarialnych tak, aby udziały związane z własnością poszczególnych lokali liczone były w taki sam sposób dla wszystkich lokali i zamknęły się jednością. Uchwałę przedłożono w Urzędzie Miejskim w maju 2007 r. celem realizacji. W październiku 2007 r. przygotowano protokoły uzgodnień dot. zmiany udziałów w nieruchomości wspólnej, związanych z własnością wyodrębnionych lokali nr 1 oraz nr 2. W dacie przygotowania protokołów, w odniesieniu do obu lokali nie przeprowadzono postępowań spadkowych po zmarłych właścicielach. Z końcem października 2009 r. nastąpiło ujawnienie w księdze wieczystej nowego właściciela lokalu nr 2, w wyniku przeprowadzonego postępowania spadkowego. Dnia 18.05.2011 r. aktem notarialnym zmieniono udział w nieruchomości wspólnej, związany z wyodrębnionym lokalem mieszkalnym nr 2. Mimo licznych konsultacji telefonicznych oraz spotkania pracowników Wydziału Skarbu z następcami prawnymi właścicieli lokalu nr 1 celem ustalenia stanu prawnego lokalu, do dnia dzisiejszego nie zostało przeprowadzone postępowanie spadkowe po jednym z jego właścicieli. Jego brak uniemożliwia Miastu wystąpienie z powództwem o usunięcie niezgodności między stanem prawnym ujawnionym w księdze wieczystej a rzeczywistym stanem prawnym. Ostatnie wezwanie w powyższej sprawie, skierowane do domniemanego następcy prawnego właścicieli lokalu nr 1, datowane jest na dzień 7.11.2012 r. Z uwagi na trudności z wykupem lokalu nr 4, przedłożono najemcy propozycję zamiany tego lokalu na inny lokal komunalny. Do dnia dzisiejszego najemczyni lokalu nie skorzystała jednak z zaproponowanego rozwiązania. Jedynie przeprowadzenie postępowania spadkowego po zmarłym współwłaścicielu lokalu mieszkalnego nr 1 doprowadzić może do umownej lub sądowej regulacji stanu prawnego nieruchomości.

 

146/13

Marek Bumblis

nowych tras autobusów w Śródmieściu

18.09.13

W związku z likwidacją pętli autobusowej przy ul. Jana z Kolna nastąpiły tymczasowe zmiany w organizacji komunikacji miejskiej – z uwagi na brak wystarczającej ilości miejsca na pomieszczenie wszystkich autobusów ze zlikwidowanej pętli w zatokach przy Dworcu Głównym - trasy wybranych linii autobusowych zostały skrócone do przystanków „Dworzec Główny” lub „Wały Piastowskie”, a dla pozostałych linii jako nowy kraniec wyznaczono pętlę „Wałowa” oraz miejsce postojowe wzdłuż ul. Rybaki Górne. Po zbudowaniu nowej pętli autobusowej przy ul. Giełguda nastąpi reorganizacja w zakresie wyznaczenia stałego miejsca postoju wyrównawczego dla autobusów transportu zbiorowego. Szybkie tempo wprowadzenia zmian w komunikacji autobusowej, które zaczęły obowiązywać od 31 sierpnia br., wynikało z późnego uzyskania potwierdzonych informacji nt. zamknięcia dla ruchu kołowego pętli „Jana z Kolna”. Wyprzedzająco, przed wdrożeniem tychże zmian, wykonane zostały przejazdy techniczne autobusami wielkopojemnymi i odbyły się wizje lokalne zarządcy dróg i organizatorów komunikacji miejskiej celem określenia możliwości przejazdu autobusów ulicami Rybaki Górne, Heweliusza, Łagiewniki oraz wprowadzenia koniecznych zmian w organizacji ruchu drogowego. W związku kolejnym etapem prac budowy kolektora sanitarnego WM-1 Nowa Wałowa,
od Węzła Kliniczna do Przepompowni Ścieków Ołowianka, w najbliższym czasie może nastąpić tymczasowa zmiana organizacji ruchu drogowego w rejonie skrzyżowania ulic Wałowa i Rybaki Górne. Może to spowodować konieczność przeniesienia miejsca postojowego dla autobusów
z ul. Rybaki Górne na nowo budowane przy ul. Wałowej.

 

147/13

Kazimierz Koralewski

przydziału mieszkania komunalnego rodzinie radnego Miasta

20.09.13

W wyjaśnieniu sprawy zacytowano odpowiedź udzieloną na pytanie dziennikarza Faktu z dnia 29.08.2013 r. o udział zatrzymanych przez CBŚ pracownic Urzędu Miejskiego w sprawie przyznawania, a potem zamiany i kupna mieszkania komunalnego przez obecnego radnego Rady Miasta. Dalej przedstawiono szczegółowo obieg dokumentów dotyczących wniosków składanych przez klienta w sprawie udzielenia pomocy mieszkaniowej. Procedury związane z weryfikacją złożonych wniosków są cyklicznie uzupełniane i modyfikowane w miarę zmieniającego się otoczenia prawnego oraz dostępności do narzędzi umożliwiających weryfikację dokumentów składanych przez wnioskodawców. Wcześniej również były podejmowane działania obejmujące powierzenie obowiązków związanych z realizacją zatwierdzonych wykazów o udzielenie pomocy mieszkaniowej (w tym z tytułu uzyskiwania niskich dochodów) innym pracownikom w celu zapewnienia bezstronnego rozpatrywania wniosków. Obecnie także podjęte zostały działania (m.in. we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie) mające na celu wyeliminowanie przypadków niezgodnego ze stanem rzeczywistym dokumentowania wniosków o udzielenie pomocy mieszkaniowej. Każdego roku składanych jest kilkaset nowych wniosków o udzielenie pomocy mieszkaniowej. Ze względu na trwające postępowanie dot. zatrzymanych pracownic niemożliwym jest przekazanie informacji odnośnie ilości wniosków mieszkaniowych podpisanych przez urzędników, których podpisy widnieją na dokumentach w sprawie mieszkania rodziny radnego.

 

148/13

Wiesław Kamiński

przekazania protokołów z posiedzeń Rady Inwestorów przy Prezydencie

26.09.13

Przekazano notatkę sporządzoną po pierwszym spotkaniu Rady Gdańskich Inwestorów, które odbyło się w dniu 8.07.2013 r. Oprócz inwestorów w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele spółek miejskich zarządzających miejską infrastrukturą. Notatka została rozesłana wszystkim uczestnikom spotkania.

 

149/13

Wiesław Kamiński

uzupełnienia odpowiedzi na interpelację nr 142/13 o kopie dokumentów dot. pozwolenia na budowę na nieruchomości przy ul. Krętej

26.09.13

Wydział Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków nie wydawał pozwolenia na budowę nieruchomości przy ul. Krętej. Do odpowiedzi dołączono kopie posiadanych w aktach archiwalnych Wydziału: zgłoszenia zamiaru modernizacji części gospodarczych przy budynku mieszkalnym z 10.05.1996 r., pozwolenia na budowę wewnętrznej instalacji gazowej w budynku z 6.08.2001 r. oraz pozwolenia na budowę sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączem do budynku mieszkalnego z 9.05.2011 r.

 

150/13

Wojciech Błaszkowski

usunięcia wraków 3 samochodów z ul. Obrońców Wybrzeża i ul. Brackiej

26.09.13

Funkcjonariusze Straży Miejskiej prowadzą czynności służbowe od dnia 13.09.2013 r., związane z doprowadzeniem do usunięcia lub przywróceniem do stanu używalności przez właścicieli, pojazdów marki: Skoda Felicia - pozostawiona przy ul. Obrońców Wybrzeża oraz Trabant i Renault Clio - pozostawione przy ul. Brackiej. Straż Miejska ustaliła właścicieli pojazdów zaparkowanych przy ul. Brackiej, którzy zobowiązali się do usunięcia pojazdów we własnym zakresie do dnia 30.09.2013 r. Natomiast w stosunku do pojazdu marki Skoda Felicia, Straż Miejska wszczęła czynności prowadzące do ustalenia właściciela i zobowiązania go do usunięcia we własnym zakresie lub doprowadzenia pojazdu do stanu używalności (jedynym uchybieniem jest brak powietrza w lewym przednim kole). W razie niedopełnienia obowiązku przez ich właścicieli Straż Miejska podejmie czynności zmierzające do usunięcia pojazdów zgodnie z art. 50a Prawa o ruchu drogowym, według którego Policja i Straż Miejska może usunąć pojazd, który nie posiada tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje, że nie jest używany. Przepis ten ma zastosowanie tylko w odniesieniu do pojazdów pozostawionych na drogach publicznych, strefach ruchu i w strefach zamieszkania tj. w miejscu obowiązywania znaków drogowych D – 40 „strefa zamieszkania” i D – 52 „strefa ruchu”. W powyższych przypadkach Straż Miejska posiada kompetencję do usunięcia pojazdu na podstawie art. 50a w/w ustawy zgodnie z przyjętą procedurą.

 

151/13

Wojciech Błaszkowski

przycięcia drzew zasłaniających widok z wieży obserwacyjnej w rezerwacie „Ptasi Raj”

26.09.13

W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracowników Wydziału Środowiska w dniu 17.09 b.r. na terenie Rezerwatu „Ptasi Raj” na Wyspie Sobieszewskiej potwierdzono zasadność wniosku o przycięcia gałęzi drzew zasłaniających widok z wieży obserwacyjnej w Rezerwacie. Wieża znajduje się na działce stanowiącej własność Skarbu Państwa, w zarządzie Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasów Państwowych, a nadzór nad nim sprawuje Nadleśniczy Nadleśnictwa Gdańsk. Wystąpiono do Nadleśnictwa Gdańsk w sprawie przycięcia gałęzi drzew i usunięcia niektórych samosiewów, zasłaniających widok z wieży na jezioro Karaś. Zwrócono się do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku o wydanie zgody na usunięcie przedmiotowych drzew w trybie art. 83 ust 5 ustawy o ochronie przyrody.

 

152/13

Wojciech Błaszkowski

zanieczyszczania środowiska przez mieszkańców domu przy ul. Do Studzienki

1.10.13

 

 

153/13

Wojciech Błaszkowski

zmiany godzin zakazu zatrzymywania się przy ul. Arkońskiej

1.10.13

 

154/13

Wojciech Błaszkowski

uruchomienia schodów ruchomych w tunelu PKP- dworzec PKS

2.10.13

 

155/13

Marek Bumblis

zmiany trasy autobusu nr 178

2.10.13

 

156/13

Marek Bumblis

usunięcia graffiti z obiektów miejskich

2.10.13

 

157/13

Marek Bumblis

poprawy bezpieczeństwa ruchu na ul. Jabłoniowej

7.10.13

 

 

 

Aktualności

XXXV sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Przewodniczący Rady 2024-04-17 22:54

Zwołuję w dniu 24 kwietnia 2024 r. (środa) o godzinie 19:00 obrady XXXV sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w siedzibie Rady Dzielnicy (lokal 220, ul. Jaśkowa Dolina 105)


Wielkanoc 2024

Przewodniczący Rady 2024-03-30 12:24

Drodzy Mieszkańcy i Przyjaciele! Zdrowych, rodzinnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy życzą Radni Dzielnicy Piecki-Migowo!


Wiosenny Kiermasz Rękodzieła

2024-03-15 09:23

Zapraszamy na wiosenny kiermasz rękodzieła


XXXIV sesja Rady Dzielnicy Piecki-Migowo

Przewodniczący Rady 2024-03-14 18:54

Zwołuję w dniu 21 marca 2024 r. (czwartek) o godzinie 19:00 obrady XXXIV sesji Rady Dzielnicy Piecki-Migowo w siedzibie Rady Dzielnicy (lokal 220, ul. Jaśkowa Dolina 105)


Miejski Mikrolas

2024-03-13 23:47

W najbliższą sobotę 16 marca, o godz. 10.00 na terenie przy ul. Zabłockiego 3 zapraszamy Mieszkańców do wspólnego sadzenia 600 drzew i krzewów! Będzie to trzeci w Gdańsku Miejski Mikrolas


Koncert Klenczon Projekt

2024-03-07 11:09

Zapraszamy na wyjątkowy koncert 14. marca br. do Centrum Kultury na Morenie im. Jana Pawła II 🎼🎸
Wstęp wolny!


Spotkanie z tańcami narodowymi

2024-02-27 22:20

W najbliższy czwartek, 29.02.2024 r. o godz. 18:00 zapraszamy do Centrum Kultury na Morenie im. Jana Pawła II na wyjątkowe wydarzenie! Spotkanie z tańcami narodowymi.


❤️ SERCE ZA SERCE ❤️

2024-02-13 09:27

Zbiórka charytatywna na rzecz PROMYK Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt Gdańsk